03 juli 2011

Let me hear you say 10 days!

10 dager til jeg begynner hjemreisen! Er ikke til å tro hvor fort tiden har gått... Kan ikke akkurat si jeg gleder meg til alle de tårevåte "goodbyes" jeg må fåreta meg med de neste 10 dagene. Ellers prøver jeg å holde meg opptatt sånn at jeg ikke tenker for mye på hvor mye jeg faktisk gleder meg til å komme hjem!! Gleder meg ikke helt til å komme hjem til været = regn, regn, regn. Men kan friste alle i Norge med å si at jeg lusker rundt i 35 grader nesten hver dag, just as you know :)

Idag hiket jeg Horestooth som er et veldig kjent fjell her i Fort Collins. På toppen kunne du se hele byen, fantastisk! Jeg klarte jo selvfølgelig å få gnagsår etter 10 minutter, så da ble det av med skoene. Gikk og klatret opp hele greia på bare sokkene. Føttene mine var helt ødelagte etterpå... Var vel egentlig litt verdt det da vi kom opp på toppen å fikk se utsikten. Var heldigvis en søt liten dame på toppen som ga meg gnagsår plaster, så fikk heldigvis ha på meg sko på veien ned.

Byen min
Etter hiken bar det ned til Starbucks. Norge bør kjappe seg med å få Starbucks til Norge, tror ikke de fleste vet hvor godt det egentlig er :)

Breckenridge

Denne helga har jeg vert i Breckenridge med Zoe og familien hennes. Var en "farvell" helg for Zoe reiser på et musikkprogram opplegg i Boston på Torsdag for fem uker, så onsdag blir siste gang jeg ser henne. Så for meg masse tårer og sutring men ble egentlig ingenting sånt. Vi koste oss masse og hadde det utrolig gøy. Breckenridge er en liten skiby oppi fjellene med masse små butiiker så var kjempe koslig. Vi kikket masse rundt i den lille byen, shoppet, leide båt, solte oss og sprang hjem i pøsregn. Ganske vellykket :)
Våknet opp med frokost på sengen, ikke værst?

Dette var før det begynte å pøsregne..

Dette var etter vi sprang ned til leiligheten i regnet..

Fikk en ny kamerat i butikken

Beautiful Colorado

Båttur + tan

22 juni 2011

Drive in!

Idag ble det drive in med Zoe og Jocelyn, vi så Super 8 tror jeg. Herregud så dårlig den var.. Anyways, det er så utrolig koselig med drive in kino! Du sitter ute under stjernene og ser film, superkosli :) Tok med masse tepper og puter og la oss bak i trucken til Jocelyn med godteri og var klar til film! Etter filmen dro vi rundt hele byen for å finne en plass som var åpen så vi kunne få oss noe mat. Endte med McDonalds. Har holdt meg til et skikkelig feitende kosthold idag, burrito til frokost/lunch, mac&cheese til middag og en svææær hamburger fra McDonalds til midnatts snack. Amerikaner?
My to favorite girls!

nomnomnomnommm

Sommer i Colorado = Digg

21 juni 2011

Bestfrieeend

Dette er min veldig kjekke og talentfulle bestevennine Zoe :) Ble kjent me henne når jeg sprang XC og vi har vert bestevenner siden! Forhåpentlig vis kommer hun til Norge neste sommer, gira allerede!

19 juni 2011

En liten smule hjemlengsen

Klarer ikke tenke på noe annet en at jeg skal hjem om 26 dager!! Prøver å kose meg her å bruke tiden så godt som jeg kan men det er ikke så lett når alt du vil er å pakke alle sakene dine å reise hjem. For at jeg ikke skal tenke så mye på hjemreisen prøver jeg å holde meg opptatt. Men det er så mange som er bortreist og jobber at det blir til at jeg kjeder meg og da kommer hjemlengselen for fult. Alle utvekslingsstudentene har begynt å reise hjem og jeg merker jeg misunner dem. Ble litt mye å utsette billeten fra 4 Juni til 14 Juli... Tenk, jeg skulle egentlig vert hjemme nå. Jeg VET at senga mi savner meg, og jeg savner den minst like mye..
Har laget meg en liten kalender over senga der jeg har en liten nedtelling, er dumt men klarer ikke la vær. Ser alt for mye frem til det, klarer bare ikke gjemme det vekk å ikke tenke på at det snart er over og Haugesund venter.
Har blitt mye Facebook den siste tiden. Tror jeg har snakket mer med folk fra Norge den siste uken enn hva jeg har gjort i hele år. Føles som om jeg er tilbake til de første ukene mine her når alt jeg ville var å dra hjem. Akkurat de samme følelsene som tærer på atter en gang. Denne gangen er det gode følelser for jeg vet jeg snart skal hjem. Forige gang jeg hadde dem var det 10 månder til jeg skulle få dra hjem. Merker også jeg sitter mye mer på rommet enn jeg pleier. Vil på en måte ingenting, vil bare tiden skal gå fort så jeg kan hoppe på flyet.

16 juni 2011

Sommer ekk´e feil

Du vet det er en velllykket sommerdag når du har ligget og solet deg med dine beste venner i 31 grader, etterfulgt av frossen youghurt og en god time med P90X!

Dagene blir sakt men sikkert telt ned til den dagen jeg skal hjem igjen over Atlanteren. I dag er det 30 dager til og jeg gru-gleder meg noe helt ekstremt! Husker i fjor når jeg hadde akkurat den samme følelsen, men da forlot jeg lille Norge. 1 ÅR, WÆÆ! Jeg overlevde!

09 juni 2011

P90X

Fy søren hvor støl jeg er!! Hele kroppen verker og bare sette seg ned sender en skjærende følelse gjennom beina og rompa mi. Begynte med P90X for to dager siden, det er et helt sykt treningsprogram der du trener hele kroppen med forskjellige teknikker.

Må jo komme i form til sommeren. Så trener hver dag med 5-6 andre, selv om det er tungt så er det veldig sosialt så er ikke så aller verst. Utenom dagen derpå når du virkelig kjenner det. Idag skal vi kose oss med 90 min Yoga. Woho.....

08 juni 2011

California shenanigans

California var så utrolig hærlig. Ikke bare for jeg fikk være med familien min med for staten er bare utrolig gøy! Jeg ELSKER storbyer, og kunne godt tenkt meg å bo i en sånn by når jeg blir eldre. I midten av Beverly Hills hadde ikke vært feil, husene der koster jo bare 50 mill og sånn men det går greit. Noe av shenanigansene vi gjorde i cali var bland annet

Å besøke Madam Tussauds

Der traff vi på masse kjente stjerner og tok en hel del cheesy bilder. Men hey, er du turist så skal det gjøres skikkelig!

Ble en del soling med bassenge og begynte å bygge opp sommer fargen

Vi fikk en kjangs til å se det berømte Hollywood skiltet

Tok en tur til Universal Studios hvor vi fikk se forskjellige sett der di spiller inn TV serier, hvordan ting blir laget slik som vær osv i filmer og sånn. Og vi så enda flere "kjendiser" og et ganske så kult watershow!

Wisteria lane!

Når vi gikk langs Hollywood blvd fikk vi også øye på denne kjekkasen, tatt rett ut fra Top Gun

Fikk et bilde med denne stjerna, no pun intended.. Er litt dårlig bilde men var Michael Jackson´s.

Vi gjorde også mye annet gøy og spiste på masse gode resturanger som det er å finne i LA. Vi gikk ned til down town hvor det er et stort marked akkurat som i Tyrkia hvor det er kjempe billig og du kan prute ned prisene til veldig veldig billig. Gikk også innom LA inc eller Voltage tattoo som det egentlig heter for å få tatt en tattoo! Men i California MÅ du være 18, til og med om du har en foreldre med så da ble det ikke noe tattoo på meg..
Alt i alt var det en helt utrolig ferie, ikke bare fordi det var et mega fint hotell, i den nydelige staten california, men fordi det var med familien min. Jeg innså hvor mye jeg savner dem, og hvor godt det skal bli å komme hjem til Norge. Savner dem allerede!